Karmic Wheel Karmic Wheel

Narrator

Blog

29 January 2011

CINTA & CIPTA

Berjalan terus berjalan
Tentui jalan yang nak dituju
Mencari terus mencari
Intan bukannya batu


Berliku jalanan berliku
Berbagai rintangan bagi ku
Tabahkan rasa hati mu
Kita titi satu persatu


Diriku serta dirimu
Hidupmu juga hidupku
Cinta dan cipta yang satu
Hanya takdir yang menentu


Mendaki hingga ke puncaknya
Berenang hingga ke seberang
Matlamat hidup kita
Pasti akan berjaya....


Diriku serta dirimu
Hidupmu juga hidupku
Hanya takdir yang menentu
Cinta & cipta yang satu


Hidupmu serta hidupku
Diriku juga dirimu
Hanya takdir yang menentu
Cinta & cipta yang SATU.....

=======================

Sound familiar ? yeah .. Sweet Charity , lagu ni pun dah lebih dari 25 tahun rasanya, ermm ..lebih dari separuh dari umur yang wa lalui. Antara lagu yang menjadi kegemaran wa masa tu dan juga sekarang. Sering menjadi  alunan dari mulut wa ketika wa masih dibangku sekolah walaupun masa tu wa tak berapa nak amik tau tentang maksud yang ada disebalik liriknya, cuma muzik dan aturannya begitu meninggalkan kesan. Sedar tak sedar, cepat betul masa berlalu. 

Bila wa sorotkan pandangan pada masa yang dah pon tertinggal jauh dibelakang, tetiba hati jadi terusik. ahh wa bermonolog lagi. 20 tahun bukan masa yang mudah, 20 tahun bukan masa yang singkat. Pernah wa katakan pada seorang pakcik yang menjadi kenalan "andainya masa itu semua tak berlalu.." Jawab beliau "seolah olahnya kau kesali taqdir yang mendatang, sedangkan detik akan terus berlalu .. samada kau inginkannya atau tidak" .. ahh.. bukan taqdir yang wa kesalkan.. cuma derita itu manis.

Seandainya wa ada superpower yang macam Superman, sudah pasti wa buat gerakan yang sama, pusing dunia laju laju , dan masa akan kembali kebelakang .. kembali pada masa yang mana , sepi menjadi sahabat yang terkarib.. namun kesunyian itu juga yang mengajar wa tentang erti kehidupan. Keterasingan itu yang menggamit syahdu .. yang wa rindukan saat ini. Tapi wa bukan Superman, wa langsung takde superpower .. apa yang wa dapat lakukan , hanya mengimbau nostalgia itu sambil bibir menguntum senyuman .. senyuman yang pedih ...

... dan lagu Cinta dan cipta .. terus berkumandang ..


0 comments:

Post a Comment


Karmic Design by Insight © 2009