Karmic Wheel Inspired by Pakngah Balik

Narrator

My Photo
Karmic Wheel
Assalamualaikum and hi tu oll. Nothing much to say about me just maybe a lil bit good looking geek, quite attractive in appearance..kah kah kah. Weyh, luorang boleh panggil wa Karmic, nak panggil Zac Efron pon ok, wa terima ngan hati yg sedikit riak dan kembang. Wa penduduk asal bumi dan tidak sekali kali teringin nak jadi makhluk dari Zebbulun~kah kah kah~!! Setakat ni, wa baru nak mulakan semula aktiviti blogging yang dah lama wa tinggalkan.. banyak woo features baru yang wa tak paham, kena refer banyak perkara, tapi takpe, bak kata pepatah .. sikit sikit lelama jadi cheah soon kit .. kah kah kah~!! Ok ah, malas nak meraban lelama, kang wa gak yang lapar. Sape susah ?

Posts

25 March 2011

It Just Me

0 comments
Owh No ..
Not Me
I Never Lost Control
You Face To Face
With Man Who Sold The World
Read more

01 February 2011

I Did It My Way

0 comments
And now, the end is near, 
And so I face the final curtain. 
My friends, I'll say it clear; 
I'll state my case of which I'm certain. 


I've lived a life that's full - 
I've travelled each and every highway. 
And more, much more than this, 
I did it my way. 


Regrets? I've had a few, 
But then again, too few to mention. 
I did what I had to do 
And saw it through without exemption. 


I planned each charted course - 
Each careful step along the byway, 
And more, much more than this, 
I did it my way. 


Yes, there were times, I'm sure you knew, 
When I bit off more than I could chew, 
But through it all, when there was doubt, 
I ate it up and spit it out. 
I faced it all and I stood tall 
And did it my way. 


I've loved, I've laughed and cried, 
I've had my fill - my share of losing. 
But now, as tears subside, 
I find it all so amusing. 


To think I did all that, 
And may I say, not in a shy way - 
Oh no. Oh no, not me. 
I did it my way. 


For what is a man? What has he got? 
If not himself - Then he has naught. 
To say the things he truly feels 
And not the words of one who kneels. 
The record shows I took the blows 
And did it my way. 


Yes, it was my way. 


Perghhh .. what a wonderful words .
Read more

30 January 2011

Blues Tahap Naga

0 comments
.. dan garis cahaya menyuluh ke bumi
sambil melukis pelangi 
tetumbuhan hijau membuka matanya 
dan kehidupan menari ...

Dingin ..
Hujan yang turun sejak awal hari masih lagi bersisa hingga ke saat ni. Gila apa yang buat wa tetiba rasa macam nak layan blues tahap berdarah ni ? Ntah .. wa rasa kesejukan yang menyelimuti malam membuat wa rasa tak berapa berminat untuk terus mengetuk kibod .. mungkin masa ini lebih bermakna untuk wa melayan fikiran . Memikirkan sesuatu yang perlu wa lakukan .. akan jadi apakah ???
Read more

29 January 2011

CINTA & CIPTA

0 comments
Berjalan terus berjalan
Tentui jalan yang nak dituju
Mencari terus mencari
Intan bukannya batu


Berliku jalanan berliku
Berbagai rintangan bagi ku
Tabahkan rasa hati mu
Kita titi satu persatu


Diriku serta dirimu
Hidupmu juga hidupku
Cinta dan cipta yang satu
Hanya takdir yang menentu


Mendaki hingga ke puncaknya
Berenang hingga ke seberang
Matlamat hidup kita
Pasti akan berjaya....


Diriku serta dirimu
Hidupmu juga hidupku
Hanya takdir yang menentu
Cinta & cipta yang satu


Hidupmu serta hidupku
Diriku juga dirimu
Hanya takdir yang menentu
Cinta & cipta yang SATU.....

=======================

Sound familiar ? yeah .. Sweet Charity , lagu ni pun dah lebih dari 25 tahun rasanya, ermm ..lebih dari separuh dari umur yang wa lalui. Antara lagu yang menjadi kegemaran wa masa tu dan juga sekarang. Sering menjadi  alunan dari mulut wa ketika wa masih dibangku sekolah walaupun masa tu wa tak berapa nak amik tau tentang maksud yang ada disebalik liriknya, cuma muzik dan aturannya begitu meninggalkan kesan. Sedar tak sedar, cepat betul masa berlalu. 

Bila wa sorotkan pandangan pada masa yang dah pon tertinggal jauh dibelakang, tetiba hati jadi terusik. ahh wa bermonolog lagi. 20 tahun bukan masa yang mudah, 20 tahun bukan masa yang singkat. Pernah wa katakan pada seorang pakcik yang menjadi kenalan "andainya masa itu semua tak berlalu.." Jawab beliau "seolah olahnya kau kesali taqdir yang mendatang, sedangkan detik akan terus berlalu .. samada kau inginkannya atau tidak" .. ahh.. bukan taqdir yang wa kesalkan.. cuma derita itu manis.

Seandainya wa ada superpower yang macam Superman, sudah pasti wa buat gerakan yang sama, pusing dunia laju laju , dan masa akan kembali kebelakang .. kembali pada masa yang mana , sepi menjadi sahabat yang terkarib.. namun kesunyian itu juga yang mengajar wa tentang erti kehidupan. Keterasingan itu yang menggamit syahdu .. yang wa rindukan saat ini. Tapi wa bukan Superman, wa langsung takde superpower .. apa yang wa dapat lakukan , hanya mengimbau nostalgia itu sambil bibir menguntum senyuman .. senyuman yang pedih ...

... dan lagu Cinta dan cipta .. terus berkumandang ..


Read more

It Just Me

1 comments
for many reasons that i alone understand, 
and for many more reasons that i do not, 
all these posts will come and go. and so it is~ 

life itself 
is not transparent 
but some days 
we can see into it ..


.. and the story goes
Read more

Karmic Design by Insight In Conjunction With OpenDrive © 2011